Tuesday, October 14, 2008

Japanskt fönster!



Skyltfönstret känns nästan lite japanskt nu! Jag är ju inte så bra på att sticka och sy, men är väldigt duktig på att hitta fina tyger och garner. Tur att man är omgiven av människor som är bra på det man själv inte kan. 

Press Eva hjälper mig ju sedan tidigare med dom fluffiga halsdukarna. Nu har jag tagit hjälp av min väns/före detta kollegas mamma Berit för att sy kimonos av fantastiska blommiga tyger som jag har köpt. 

Tanken är att man ska kunna mysa runt i kimonon hemma. Lite snyggare än morgonrock. Jag skulle till och med kunna tänka mig att använda den som klänning. Ett vitt linne, ett par slitna jeans, rosa Converse och så en blommig kimono på det! Snyggt!

Just nu har jag två stycken i ateljén, en tredje är på väg. One size, 1100:- 

No comments: