Thursday, March 19, 2009

Som en tokig fågel



Jag brukar med beundran titta på folk som bär på sånna där stora stråkinstrument. Vad är det de heter nu igen? Cello? Är det dom där jätte stora? Oftast förvaras de i stora, hårda skal. Har sett att en del människor till och med har en liten special kärra att frakta runt den med. 

Tänk att vara så intresserad av ett instrument att man ORKAR hålla på och bära och köra runt med det för att kunna spela. 

Min man säger att jag är likadan. Att jag bär, släpar, orkar vad som helst när det gäller mina målarprylar. 

Idag har han faktiskt rätt. För jag har på egen hand, eller med "egna armar", släpat hit två stycken stora, uppspända dukar i formatet 120x120 cm. De var inte så tunga. Men vinden ville hela tiden gripa tag i dem och flaxa iväg. 

Som att bära på två bångstyriga vingar. Jag måste ha sett ut som en galen fågel. Allt för konsten! Ska bli väldigt kul att måla på dem. 

No comments: