Thursday, March 5, 2009

Massor av bokstäver


Idag har jag jobbat som en liten iller. Låsbytargubbarna bankade och bonkade i vår trappuppgång imorse igen. Jag lämnade vår nyckel till dem och flydde till ateljén. 

Gjorde som vanligt tusen saker samtidigt, bland annat två rätt stora akryltavlor. Det är något speciellt med att måla på duk. Man hamnar lätt i "målarkoma". Plötsligt tittar man upp och inser att man inte har ätit lunch och klockan har hunnit bli två. 

Var faktiskt tvungen att lägga mig och sova lite middag när jag kom hem. Microvila. Känner mig väldigt stolt, nöjd och glad när jag går igenom dagens bilder på datorn. Den svart svarta tavlan med ett myller av röd text blev faktiskt helt magisk. 

Håller tummarna stenhårt för att min fina beställare tycker lika mycket om den som jag gör. Vet att hon har längtat efter att hänga upp den starka, modiga, vilda texten på sin vägg!

No comments: