Monday, March 16, 2009

Jumperfabriken


Egentligen tycker jag ju att det är lite fånigt att skriva vad man äter och vad man har på sig - i sin blogg! Men ibland kan jag helt enkelt inte låta bli. 

För ungefär tre veckor sedan kom Elisabeth på Jumperfabriken förbi min ateljé med en kavaj/kofta/jacka vi tidigare pratat om. Den är från deras vårkollektion och heter Alice.

Lika ljuvlig som sitt namn. Ren ull. Marinblå. Dubbelknäppt. Jag älskar den! Kan faktiskt erkänna att jag har haft på mig den varje dag sedan jag köpte den. Har så klart hängt ut den på vädring på kvällarna. Men sen har jag inte kunnat motstå att ta på mig den igen dagen efter. 

Den passar till allt! Nu har Jumperfabriken startat en webbshop. Helt livsfarligt för mig. Jag vill ha allt. Just nu drömmer jag om en "Anna" - liten sjömansklänning i bomull. Fin!

Bilden har jag lånat från deras hemsida: fotograf Johanna Hedborg

No comments: