Thursday, March 5, 2009

Betongkurs


Jag sitter och skissar på lite olika betongsaker jag ska göra på lördag. Eller jag, VI menar jag ju. På lördag ska jag hålla betonkurs för ett par tjejer i Eklanda!

Det ska bli väldigt roligt. Hoppas att de har samlat på sig olika plastflaskor, småhinkar och andra roliga formar att gjuta i. Iskubsformar i silikon är jättebra att gjuta i. På IKEA finns det hjärtan och stjärnor. De är lätta att ploppa ur sin form när betongen har torkat. 

Värre kan det vara med vissa plastbunkar. Betongen har en förmåga att klamra sig fast ordentligt. Ibland får man ge upp och klippa/skära sönder formen. 

Fina fat av tårtpapper och små ljuslyckor till värmeljus tror jag absolut vi kommer att göra. Kanske någon lite större kruka också. Återkommer med bilder!

No comments: