Thursday, March 12, 2009

Ett av de roligaste - någonsin!



Ett av de roligaste uppdrag jag haft hittills är Annes stororder av betongsaker. En jätte tårta, en mellan tårta och tre muffinsar!

Specialmålade i färger som passar ihop med hennes företags grafiska profil. Citrongult!

Bakverken ska stå i "Kom´s" monter på mässan Easyfair i Stockholm under nästa vecka. Kan tänka mig att många kommer att gå fram och lyfta på tårtlocken. Fäste därför rosorna med extra, megastarkt epoxymojs. Sån där grå massa man rör ihop med en härdare. 

Luktade väldigt starkt, men ska nog tåla lite mer än mitt vanliga silikonklet. 

Innan jag gick iväg till min skrivkurs i går kväll fixade jag de sista färgdetaljerna och sprayade matt lack på betongen. I morse har jag lindat in allt noga noga noga i bubbelplast och stuvat det i en låda. 

Nu står den här och väntar på att fraktfirman ska hämta upp den och transportera den till Stockholm. Nästan lite andaktsfull stämning i ateljén idag!

2 comments:

Anna said...

Åh, så kul!

Grattis Anna-Lena och Lycka till Anne.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Visst ser det smaskigt, piggt och glatt ut! Tjohooo! Jag önskar jag kunde gå och kolla på mässan!