Monday, October 31, 2011

Vilken lokal!

Jag älskar att hälsa på hos Eva och Helena på presskontoret. Deras lokal är ljuvlig. Högt upp i ett hus mitt på Kungsgatan i Stockholm. Rum efter rum med färgglada kläder, skor, väskor och saker. Om man är tyst kan man smyga runt och klämma, känna och njuta av alla sakerna medan de jobbar. Eller så kan man röja sig en liten yta på något av borden och fälla upp sin egen dator. Jag gjorde båda delarna i fredags. Blev lite fnissig när Eva ropade från ett av rummen till mig "Anna Lena - nu jobbar vi ihop igen! Precis som förr!" För så är det ju. Jag och Eva träffades redan 1999 på det stora jeansföretaget i Borås. Jag var på marknadsavdelningen och hon var ansvarig för presskontoret i Stockholm. Våra dagliga telefonsamtal började redan då. Sen har vi liksom bara fortsatt med dem av gammal vana.

No comments: