Monday, October 31, 2011

Packåsnan!

Även jag kan bli besviken på SJ ibland. Det är väldigt irriterande när tåget krånglar och man blir försenad. Men jag måste säga att när det fungerar, fasiken vad bra det är då! Den här gången gick både upp- och nerresa väldigt smidigt och bra. En lyxig sak när man tar tåget är att man inte behöver känna samma stress med bagaget, som när man tar flyget. Var det någon som såg mig på tåget hem från Stockholm?! Packåsnan. Det var jag. Två gigantiska väskor, en handväska, ett rör med handgjorda papper och en stor tub med en lampa. Allt stuvades upp på hatthyllan och kom tryggt fram samtidigt som jag till Göteborg. Hade jag flugit med samma bagage är jag rätt säker på att hälften hade åkt någon annan stans och varit borta i en månad. Det har hänt mig. Men det är en annan historia.

Lampan? Jo, det var ett långt lysrör från HAY som jag fraktade ner till min fina ateljégranne Annlouise. Kände mig nästan lite kunglig när både hon och min man mötte upp på stationen. En för att hämta lampan och en för att hämta mig! Kanske även ska tillägga att jag mäter 158 cm och tuben med lampan mätte c:a 170 cm.

No comments: