Monday, October 10, 2011

Att älska

Jag vaknade med en liten klump i bröstet i morse. Som att något fattades mig. Sen kom jag på vad det var. Känns nästan lite fånigt. Det finns ju så mycket viktiga, riktiga saker att känna saknad efter. I mitt fall var det bara en så simpel sak som att vi i helgen såg det sista avsnittet av serien Lost. Vi har tittat igenom hela boxen nu. Det som alla andra säkert har gjort för länge länge sedan. Men jag klarar nästan aldrig av att se en serie på TV. Avsnitt för avsnitt, med en veckas väntan emellan är inte min grej. Jag gillar att se massor av avsnitt på en gång. I lördags tror jag vi såg åtta (8) avsnitt i rad. Lite paus i mitten för att äta och rasta hunden. Igår var jag tvungen att titta på sista timmen av det sista avsnittet igen. Lost är inte helt lätt att förstå sig på. Men om jag ska göra ett litet försök till att summera serien så skulle jag säga att det handlar om livet, döden, kärleken, vänskap, ondska, godhet och om att göra om och göra rätt. Mest handlar det nog om kärlek. Fast dom springer mycket i djungeln och är rätt smutsiga hela tiden. Å så slår dom varandra i huvudet med gevärskolvar och flyger lite fram och tillbaka i tiden också. Jag ska unna mig att grubbla över handlingen och karaktärerna idag också, men sen måste jag nog släppa det. Men jag kommer faktiskt att sakna min lost-vänner. Och fundera lite till över det där med kärleken.
Tänk att den här "älskar dig" tavlan fortfarande hänger kvar i ateljén. Trodde den skulle vara såld för länge sedan. Den handlar ju faktiskt om det viktigaste som finns!

No comments: