Thursday, October 27, 2011

Finbesök!

Inte nog med att jag ska ha lördagsöppet i ateljén under december. Jag ska ha finbesök också. Konstnären Eva Ekeblad (Ja, det är min mor.) kommer att visa utvalda verk hos mig. Till skillnad från mig är hon både utbildad på Konstfack i Stockholm och Textilhögskolan i Borås. Som vanligt vet jag inte vad tekniken heter (Jag sa ju att jag var outbildad.) Men jag väljer att kalla den för "karta möter konst möter fantastiskt". Ni får en liten sneak peak på vad som komma skall här på bilden!

5 comments:

Eva Ekeblad said...

Blandteknik med blandmaterial ;-) Ska plocka ihop litet fler så du får se.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Ja men då tycker jag att min beskrivning ligger rätt nära sanningen. Fint är det! Ska bli kul att se mer! Vi måste bestämma en dag för de har en tendens att fyllas på med saker snabbare än jag hinner blinka. Imorgon, tisdag kanske? Vad tror du om 10-tiden?

Eva Ekeblad said...

Sånt fick man alltså inte göra på Konstfack på den tiden. Usch så fult att blanda.

Och om någon annan läser detta: jodå, jag har utbildningen, men till skillnad från min dotter har jag inte varit konstnär med egen ateljé. Knappt ens sålt något. Men som pensionerad webbpubliceringssystemadministratör kan man göra litet som man vill, och då blir det just nu fantasikartor

Eva Ekeblad said...

Jadå jag plockar ihop litet idag och kommer in imorgon förmiddag.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Det är ju just det som är det bästa med den här egna ateljén - inga begränsningar, inga regler! Du är så välkommen och jag är helt säker på att mina kunder kommer att älska dina fantasikartor! Om det blir några kvar när jag har köpt de jag vill ha! Ses imorgon!