Monday, October 10, 2011

Nya brickor

Sitter och skissar på nya brickor. Det är några som frågar efter det vet jag. Det är oktober nu och innan man vet ordet av är det ju faktiskt december. Och brickor är ju en bra julklapp. Funderar på att ta fram några med blommigt tyg, som jag vet att ni gillar. Det gör ju jag också! Men kanske också några nya, runda med girlangmönster. Kan det vara något tro? Små, små grafiska stygn på runda pappersbollar. Skisserna ger mig barndomsminnen. Kommer ni ihåg den där sagan om ett garnnystan som rullade genom hela boken? På slutet visade det sig att det var en katt som lekt med det.

6 comments:

Nike said...

Jag tänkte också på katten och nystandet. Jag gillade den mycket. Gör nog fortfarande fast det var längesen jag såg den.

Jag vill gärna se bollarna och snörena på en bricka. Kanske "rinner" tråden över kanten lite och in på baksidan av brickan? Eller inte...

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Mmmm! Det är ju en väldigt fin idé att tråden går runt till baksidan. Kanske att den hör till en liten trådrulle till och med ... Skissandet fortsätter!

Elisabeth Lyngbo Sundell said...

Jag vill också göra brickor, men vet inte vart jag ska lämna in min aoriginal. Du verkar ha erfarenhet kring detta? Har du något tips di vill dela med dig av?

Ha en bra dag!
//bettan

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Jag tycker att Årytrays är bäst på att producera brickor. Har testat andra också, men inte varit lika nöjd. Mer info hittar du på deras hemsida: http://www.arytrays.se/ Lycka till!

Elisabeth Lyngbo Sundell said...

Tack vad du är hjälpsam! Jättesnällt!

//bettan

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Bara roligt att hjälpa till! Det finns ett stort företag till som gör brickor: http://www.formpress.com/
Jag tycker inte de är lika bra som Årytray. Men du kan ju göra ett litet test på båda företagen och sedan välja.