Wednesday, October 26, 2011

Kultur Kalaset


Jag blir väldigt smickrad och glad när jag ser att konstnären som gjorde årets grafiska form till Kultur Kalaset säger snälla saker om mig!


En fransk grafisk designer gör årets kampanjmanér för Göteborgs kulturkalas. Marika Michelon flyttade till Göteborg för två år sen under Kulturkalaset. Hon fastnade direkt för både stan och festivalen.
Marika Michelon är mycket kulturintresserad och tycker det är viktigt att bli inspirerad av musik, konst och teater. Hon beskriver det som att hon blev förälskad i förra årets kampanjmanér som gjordes av konstnären Anna Lena Mayor Ekeblad.
– Jag ville absolut ha en poster och lyckades ordna en. Sen presenterade jag mitt grafiska uttryck för reklambyrån SCP och tänkte att det kunde matcha gnistan i evenemanget.

No comments: