Friday, October 7, 2011

Att följa sitt hjärta!

Det är mycket Steve Jobs-citat när man läser tidningarna på nätet. Jag kände honom inte. Men när man läser får man känslan av att han var en man som hade fattat en hel del saker, trots att han inte var så gammal. Jag har valt att inte skriva så mycket om mina egna sjukdomar och min privata kamp på den här bloggen. Tycker inte det passar. Men när jag läser i DN om just Mr Jobs och hans kamp mot cancern känner jag så så så så himla väl igen mig:


Kvar finns bara det som är riktigt viktigt. Att komma ihåg att du ska dö är det bästa sättet att undvika fällan att tro att du har något att förlora. Du är redan naken. Det finns ingen anledning att inte följa ditt hjärta.

Ibland är det värsta som hänt dig, just det som gör allt annat så väldigt självklart. Att leva nära känslan av att vi är sårbara och att vi kan bli allvarligt sjuka, till och med dö gör att man verkligen tar tillvara på livet. Jag gör det! Jag tackar min kropp varje dag för att den är så stark. Stark idag i alla fall.

1 comment:

Ida said...

Kan ju inte annat än att hålla med dig Annalena. Det gäller att leva här och nu och ta tillvara på dagarna!

Sol till dig!
Kramar i