Wednesday, May 19, 2010

Vaktmästare

Jag har alltid gillat vaktmästare. Nu kanske jag låter väldigt fördomsfull, men min erfarenhet är att de är en bra sorts människor. Sorten som gillar att få saker gjorda. Dessutom har de ofta bra verktyg, nycklar och råd i fickorna och hängandes på kroppen. Råden kanske mer bor i huvudet, men ni fattar vad jag menar. Skadar absolut inte att ha en eller ett par vaktmästare som vänner. Idag tittade mannen som fixar och donar i huset där min ateljé är, och hans ständigt leende assistent, in till mig för att säga hej. Dom gillar Pricken! "Vad är det för sort nu igen? Är dom inte väldigt pigga?" Mitt i frågandet höll han på att kliva på dagens Metro med Kulturkalasets annons i. "Oj! Är det du som annonserar?" Ja, ni förstår ju att han inte direkt föll på min "tycker om skala". "Nej, det är egentligen Göteborg & CO som annonserar. Å så lite jag också skulle man kunna säga."

1 comment:

Linda said...

Det stämmer så bra...min pappa är vaktmästare, eller var. Nu är han pensionär. Om nåt går sönder säger alltid Stella. -Det kan morfar laga.