Sunday, May 9, 2010

Längtar till torsdag

På torsdag klockan 20 ska i alla fall jag titta på Antikdeckarna på TV4 Plus! Det var inte så kul att vara på landet utan vatten i kranen så vi åkte hem till stan igår. Efter att ha läst de där små raderna i GP´s Två Dagar om och om och om igen en stund la jag mig i soffan och kollade på reprisen av just Antikdeckarna. När de kom fram till punkten "i nästa vecka" satte jag mig upp med ett skrik. Hunden flög. Martin trodde jag gjort illa mig. "Vad är det?" Jag lyckades bara klämma fram "Såg du? Såg du?" I nästa avsnitt besöker antikdeckarna Röhsska Museets chef Ted Hesselbom. På väggen i hans vackra hem hänger en av mina texttavlor. Den är självklart inte min längre. Den är ju hans. Men jag har gjort den. Nu var den på TV, i flera sekunder. Googlade på trailern och mycket riktigt - där var den igen. "Lycka är att få kalla dig för min" står det på den. Den är fin, lite felstavad. Jag kommer ihåg att jag gjorde den 2007, när jag fortfarande hyrde en plats i Charlotta Sandbergs ateljé på Alfhemsgatan. Ted föll för den när den hängde på väggen på Björns Bar. Jag kommer ihåg att personalen ringde mig: "Ted Hesselbom var här med Leif Pagrotsky. Han vill köpa din tavla." Felstavad ja. Först tänkte jag slänga den. Tror jag glömde K:et i lycka. Men sen kom jag på att jag kunde stämpla lite rättstavade bokstäver huller om buller över den felstavade texten. Det blev snyggt! Den blev såld. Den hamnade på TV. Glöm nu inte att titta på Antikdeckarna på TV4 Plus klockan 20 på torsdag!

2 comments:

Gerda-Thyra said...

Hihi... ja, jag tyckte väl att din fina tavla skymtade förbi i den lilla vinjetten om nästa program... men hann liksom inte riktigt se... bara ana...!
Kul!

Grattis till jätteannonskampanjen om Kulturkalaset!

Ang. "bollstöld" här ovanför :
JA, jag "tror" att vovvar får ta övergivna bollar som de hittar... det har i alla fall Flora "fått" göra vid något tillfälle... fniss...

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Bollen var ju så lagom stor också. Pricken-storlek liksom. Ingen jätteboll utan lite mindre. Hon får nog behålla den. Kul att du också han se tavlan skymta förbi. Väntar med spänning på att det ska bli torsdag!