Thursday, May 27, 2010

Idag

Idag står det FILM i Metro. Det är så roligt att bläddra fram dagens annons. "Var är den? Vad står det?" Jag har en konstig egenskap. Jag glömmer väldigt ofta vad jag själv har gjort. Varje dag blir annonsen en liten överraskning."Jasså, skrev jag det ordet också?" Tror att det kanske är för att jag inte riktigt tänker på meningen när jag skriver/målar. Ser det mer som ett mönster.
Igår sålde jag den första tavlan som är inramad hos Anden. Så underbart kul. För den hamnar i ett hem fyllt av kärlek. Sen ska den rätt snart flytta till ett nytt hem. Det kommer också att vara fyllt av värme, mod, och kärlek. Det vet jag. Ska inte hänga ut andra människors liv, men kvinnan som köpte den till sin man är speciell. De har varit med om något livsförändrande. Hittat varandra, nästan förlorat varandra och nu kämpar de tillsammans. Känner fortfarande värmen av kramen jag fick innan hon kastade sig i bilen med en tavla under armen och ett halsband kring halsen. Fina kvinna!

2 comments:

Ida said...

Hej! Ville bara säga att jag tyckte det var så härligt att vara inne hos dig häromdagen! Att vi fick klämma, prova och pilla hur mycket som helst på dina fina halsband... Underbart! På återseende! Hälsningar, Ida

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Det var så kul att ni kom! Å att ni pillade, provade, skrattade och handlade. Kom kom kom tillbaka när ni vill!