Monday, September 14, 2009

Röhsska Museets Konstslöjdsalong 2010

Idag är en sån där dag när jag flänger runt och uträttar saker. Det gör jag ju i och för sig alltid. Men fixar med saker utanför ateljén menar jag alltså. Åker till Media Markt och fixar med kameran, köper pennor och snören, slänger i en tvättmaskin, läser posten på dagtid.

Och där bröt jag ut i glädjeskrik igen. Det låg nämligen ett brev på hallgolvet. Från Röhsska Museet. I brevet stod det bla bla bla och så var det en lista med ett 50-tal namn. Mitt namn stod med på listan. Nummer 33 var jag.

Visade sig efter lite blinkande och noggrannare läsning att jag blivit utvald att visa ett verk på Röhsska Museets Konstslöjdsalong 2010. Tjohooooooo! Väldigt smickrande och roligt!

3 comments:

FrökenC said...

Grattis!! Det är du värd!!!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack! Jag är så lycklig!

Anonymous said...

Alldeles utmärkt väl valt av salongen. Slå de med häpnad.