Tuesday, September 22, 2009

Höst


Idag regnar det i Göteborg. Ett rogivande, stilla regn. I vanliga fall kan den här staden bjuda på "regn i sidled" eftersom det blåser så mycket så här nära havet. Men idag är det mer dripp dripp dripp. Så där så att det faktiskt funkar att skydda sig med ett paraply. Men jag kommer nog att arbeta med stängd ateljédörr i alla fall. Det är lite kallt.

Ska träffa C från mitt favorittryckeri Eskils idag. Funderar på att ta fram ett litet "skrytkort" till mina prinsesstårtor i betong. Ett vykort med bilder på bakverken i betong på framsidan och lite informationstext på baksidan. Kan vara kul att lägga hos tjejerna på Alvar och Ivar, på Björns Bar osv.

Ja, själva skrytandet skulle alltså vara att det är prinsesstårtorna i betong som kommer att visas på Röhsska Design Museets "konstslöjdsalong" våren 2010. Invigning den 6:e januari 2010. Fick precis ett litet roligt mail från museets chef Ted Hesselbom: "Har du sett listan?"

Tjohoooo! Har jag sett listan?! Om jag har? Klart jag har! Den hänger på hedersplats i ateljén med mitt namn inringat i rosa. Tittar på den var 5:e minut och ler/skrattar högt för mig själv. Det är härligt att bli utvald!

No comments: