Monday, September 28, 2009

Livet är underbart... ibland

Oftast ser jag bara fördelar med att vara egenföretagare. Men ibland kan jag inte sluta tänka på hur mycket backup och skyddsnät man har som anställd.


Idag har jag haft krångel med min dator. Med mitt mobila bredband. Jag blir tokig. Tycker bara att elektroniken ska fungera. Orkar inte sitta och mecka och pilla. Det är då man önskar att man kunde be någon kollega om hjälp. På vissa företag jag har arbetat på har man till och med kunnat ringa till supportavdelningen - AVDELNINGEN. Ett helt gäng som är experter på just allt det där som man själv är så dålig på. Sen kanske de inte alltid hade tid att komma rusandes på 5 minuter. Men oftast på 10.

Idag önskar jag även att jag hade en kollega vid min sida som var expert på att göra saker vektoriserade. Jag har glömt hur man gör. Men jag mailade faktiskt en gammal kollega i ärendet. Tror han hjälper mig.

Sen är det ju det där med digitalkameran. Igen. Jag har ju varit tillbaka med den till butiken en gång och fått lite instruktioner. Men nej. Den håller inte måttet. Måste åka tillbaka. Måndag. Sånna här dagar går över. Imorgon är en annan dag. En bättre dag.

Har i alla fall haft ett trevligt möte med Pia på Once Upon A Time. Det blev jag glad av. Vi smider planer. Sånt är alltid kul!

2 comments:

Anonymous said...

Ta inte fotografier, måla bilder i stället. Eller gjuta dem i betong...
(med ugglor på)

Popitop said...

Trevligt trevligt med smidande planer. Nästa vecka blir vi 3, kanske 4, smidande kvinnor. Kvinnor som stöttar varandra. Jag ser fram emot det! Kram Linda