Thursday, September 24, 2009

Om du ropar om du viskar


Idag var en lite läskig dag. Jag hade ett möte som jag varit lite nervös och orolig inför. Nu är det avklarat och jag sitter och andas ateljéluft igen. Något som alltid gör mig lugn och glad.

Plötsligt slits dörren upp och brevbäraren rumlar in med min post. Jag blir så himla glad och fnissig när han blygt lämnar över ett leopardmönstrat kuvert. Kan nog bara beskriva emballaget som porrigt. Förlåt. Men det är det enda, rätta ordet för att tala om hur det ser ut. Kan bara vara en person som har skickat det till mig. En vän jag älskar så fantastiskt mycket. Det är hennes sätt att få mig att skratta. Gapskratta till och med. Hon vet att idag skulle vara en läskig dag. Å så ville hon få mig att skratta.

Är så klart jätte glad för de snälla, omtänksamma sms och mail som andra vänner har skickat. Puss på er! Å tack!

No comments: