Saturday, May 5, 2012

Lördag i ateljén!

Idag är jag i ateljén och arbetar! Plockar, förbereder och försöker ställa in mig på att jag ska vara ledig den kommande veckan. Och lite till. Jag är ganska dålig på att inte jobba. Ofta tar jag med mig saker hem eller ut till landet. Tycker inte om att vara sysslolös. Men nu ska jag faktiskt försöka släppa allt och inte tänka jobb på en dryg vecka. Så jag åker bort. Ganska långt bort. Över Atlanten. Ensam. Nästan. Har ju en passagerare i magen. Och när jag landar blir jag hämtad. Så speciellt ensamt blir det nog inte. Får se hur det blir med uppdaterande av bloggen. Jag kanske hittar Internet eller så gör jag inte det.

Om ni inte kan klara er utan en stor akryltavla eller en fin texttavla de kommande två veckorna går det ju precis hur bra som helst att gå till Norrgavel eller Björns Bar och titta på dem som vanligt!

Ha det fint! Nu åker jag till färsk frukt i skuggan, blommande bouganvilla, små hummingbirds med fladdrande vingar, ljumma strandpromenader på kvällen, tusen olästa pocketböcker, varma familjekramar, ett och annat museum, glass och vila. Los Angeles here I come!

2 comments:

Allt och/eller Inget said...

Å vad härligt det låter! Ha det så skönt! Kram Linda

Casa of Mia said...

Ha det underbart, kram kram