Thursday, May 10, 2012

Barfota!

Å så hände det! En liten hummingbird flaxade förbi. Eller nej, inte direkt flaxade. Mer svävade. De flyger precis som helikoptrar. Kan stå helt stilla i luften. Vingarna går så fort fort fort att man inte ens ser dem. Å så har dom en lång smal näbb. Dom ser inte ens mänskliga ut. Eller fågliga eller vad det kan heta. Dom ser ut som små sagofigurer. Jag kunde inte låta bli att skrika till. "Sånna har vi inte i Sverige". "Har ni inte?" svarade min kusins fru i en något tvivlande ton. På henne var det precis som att jag just sett en blåmes. När jag tänker efter har dom nog inga blåmesar här. Hoppas hon kommer till Sverige och skriker till så jag kan titta tvivlande tillbaka på henne när någon av våra talgoxar flyger förbi. Jo, en sak till. Man kan vara barfota här om man har en liten trädgård att sitta i. Jag har det!

No comments: