Sunday, May 17, 2009

Saknad


Tavlorna jag målar ska säljas. Så är det ju. Men ibland kan man inte låta bli att skaffa sig favoriter. Sånna som man nästan går och önskar lite att ingen annan ska gilla så dom blir kvar i ateljén år ut och år in. 

Tråkigt nog/Som tur är har ni visst samma smak som jag och de där favoriterna försvinner snabbt iväg till nya hem. Tur för mig! Annars skulle jag ju vara tvungen att vara en anställd människa framför en dator, ensam i hotellrum, på resande fot, 1000 olästa mail i inkorgen och en ständigt ringande mobil med en röst som säger "I need this. I need this. Now!" Inget fel i det i och för sig. Men just nu har jag lyckan att inte behöva leva det livet. 

Men jag kan inte låta bli att sakna den här tavlan ibland. Den är en favorit!


2 comments:

Jenny said...

Hej igen! Om du inte redan visste det är två av dina tavlor med i ett inredningsreportage i nya Allt i hemmet. Kul! kram

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Ååååååå du har alltså redan fått hem tidningen?! Själv måste jag vänta tills imorgon då den finns i butikerna. Tjohoooo! Längtar!