Monday, May 18, 2009

En rulle med wellpapp





Ja, vad kan man göra med en rulle wellpapp egentligen? Materialet man ska förvandla till en presentation av sitt företag, från Röhsska Museet, var ju just en rulle wellpapper. 

Jag körde på en klassiker - mycket bilder och lite kort, koncis text!

Taaaa daaaa! En rulle wellpapp. Eller jag menar min presentation! Nu är den lämnad till museet. Imorgon mellan kl 14 och 20 och på onsdag mellan kl 12 och 15 kan man gå och titta på den. Och alla andras. 

Som vanligt förvandlades glädjen över att får vara en deltagare till skräck över att alla andra ska ha gjort något mycket mycket mycket snyggare i samma ögonblick som jag lämnade den till museiemannen. Gulp! Hör visst till yrket har jag förstått. Eller livet var det kanske. 

Skräck/Glädje/Skräck/Glädje/Skräck/Glädje

3 comments:

Nike said...

Gud så snyggt. Jag ska försöka se till att komma dit och stå länge framför din "rulle" och säga saker som åhhh, ahhhhhhh, mmmmmmmmmm.

Anonymous said...

Wallpapp har den fördelen att den är multifunktionell. Bra symbolik.
Hellre multifuntionell än innestängt inrutad.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Nike du är bäst! Den anonyma kommentaren om wellpapp var väldigt vacker. Idag är jag ingen ruta, snarare en liten boll. En studsboll!