Monday, May 25, 2009

Biscottipapper



1985 var jag och hälsade på min farmor i USA första gången. I hennes kök hittade jag en stor, vacker plåtburk fylld med Italienska kakor som låg noga noga noga inrullade i vackra papper. "Den där burken vill jag ha!" kommer jag ihåg att jag tänkte. På något sätt lyckades jag även förmedla det till min farmor. Men hon tyckte då att det var lite onödigt att en 11-åring skulle släpa med sig den på ett flyg hem till Sverige. 

1995 åkte jag tillbaka till farmor. Jag stannade hos henne i tre månader. När jag åkte hem hade jag burken i knät. Nu sitter två av de vackra biscottipapprena fastmonterade på tavlan "du klarar allt". 

Eftersom Hanna, på Björns Bar,  sålde systertavlan "vill du så kan du" i helgen ska jag gå dit och hänga upp "du klarar allt" idag. 

90x40x4 cm, 5000:-

No comments: