Wednesday, January 11, 2012

Stenar

Idag spenderar jag dagen framför datorn och scannern. Det är vackra ord, kopplade till staden Göteborg, som jag målade igår som idag skall flyga in i min dator. Sedan ska de friläggas, få olika färg och placeras i fina mönster. Det är väldigt kul och lite pirrigt. Inte ens jag vet riktigt hur det kommer att se ut när det är klart.
Men själva arbetet att scanna in dem är faktiskt lite enahanda och inte så kreativt. Då är det bra att ha en hund, så man faktiskt tvingas ta en paus och gå ut i luften en stund. Idag drog hon mig till den lilla skogsstigen bakom Näckrosdammen. Tror det var ekorrarna som lockade. Det finns en fin väg där bakom. Med vackra stenplattor och finurliga trappsteg i trä. Fick faktiskt lite inspiration till nästa uppsättning "rut-tavlor".

No comments: