Sunday, January 22, 2012

Sorgligt och smickrande

Det har varit en fin helg med mycket vila. Och snö. Jag vaknade vid 4-tiden i morse av att snöplogen skrapade skopan hårt mot isen och asfalten. Kan inte låta bli att rysa varje gång jag hör det ljudet. Kanske inte så många som minns, men förra året drog en av de där plogarna en lång repa i vår bil. En djup, lång fåra, precis lika lång som en Volvo. Min Volvo.

Det har droppat in massor av fina sms och mail, under helgen. Fler underbara människor som vill köpa "Johan och Martin bladen". Jag ska sätta mig och räkna ihop allt exakt i morgon (Jag för en mycket noggrann lista över alla som köper bladen.) men redan nu, med lite enkel huvudräkning, konstaterar jag att vi tillsammans har dragit in mer än 9000:-. Nio tusen kronor. Wow! Ni är underbara! Och projektet fortsätter.

Jag blev både sorgsen, glad och stolt när jag såg att någon skrivit en av mina texter i en dödsannons i dagens GP. Det var "om du ropar om du viskar om du andas mitt namn så kommer jag". Sorgligt att någon har lämnat jorden. Men väldigt fint att de valde min text. Jag hoppas att den ingav lite tröst.

Den här veckan har jag öppet (utan tidsbokning) på tisdag. Planen är att vara i ateljén mellan klockan 11 och 17. Lite paus för hundrastning behöver jag nog, men annars är jag på plats. Å så kan ni ju alltid maila mig om ni vill bestämma möte en annan dag eller tid. Då ser jag till att vara där! Maila på: annalena@mayorekeblad.se

No comments: