Wednesday, January 18, 2012

Johan och Martin - i våra hjärtan

Vet ni vad det här är? Det är 1800:- som ska gå raka vägen till Johan och Martins stödgrupp "Frige Johan och Martin"! Hjälp mig 10 gångra det. Eller varför inte 100 gångra det!

Jag vill tacka de 8 personer som hittills har köpt blad av mig. En tjej köpte 2 blad. Det är därför summan redan är uppe i 1800:- Man behöver inte bo i Göteborg för att få tag i ett blad. Jag fixar frakt om det behövs. Ett blad ska till Stockholm och det som ska längst flyger faktiskt till Colorado, USA idag!

I vanliga fall kostar mina texttavlor mellan 2000 och 4000 kronor. Men här har du alltså chansen att för endast 200 kronor köpa ett blad med texten "i våra hjärtan". Alla pengarna går oavkortat till Johan och Martin i Etiopien. I väntan på benådning sitter de kvar i fängelset. Jag vet att det behövs pengar till mat, medicin, anhörigas resor... Ja, hur mycket saker som helst. Dessutom hoppas jag med texten kunna ge dem lite hopp och låta dem veta att vi inte har glömt dem. Att vi tänker på dem. Att vi bär dem i våra hjärtan.

Bladet är i A5 format. Jag handtrycker dem själv + signerar och numrerar dem. Köp ett blad genom att maila mig: annalena@mayorekeblad.se

Eller skriv en kommentar här så mailar jag dig!

Gruppen "Frige Johan och Martin" samordnas av journalisten Pär Johansson som personligen känner både Johan Schibbye och Martin Persson. Jag har valt hans grupp eftersom han, precis som jag, är verksam i Göteborg.

3 comments:

Lotten said...

Åhh det här har jag missat... jag vill ju såklart ha ett sådant blad! Jag mailar dig med det samma.

Kram Lotten

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tjoohooo! Tack Lotten! Med din hjälp är vi nu uppe i 2200:-

Oskar said...

Hej! Jag köper gärna ett blad. Maila mig gärna!
Mvh, Oskar