Thursday, September 23, 2010

Reflektioner

Det sliter lite på krafterna att vara på Bokmässan en hel dag. Tre långa seminarier han vi med. Antecknade febrilt, men han inte skriva fullständiga inlägg från alla idag. Mycket folk, nya intryck, proppfulla pressrum - man tror alltid att man ska hinna med mer än man gör. Kan inte låta bli att tycka det är spännande att ingenting är som man tror. Blev glatt överraskad av seminariet om den sydafrikanske spokenword artisten. Å lite besviken på alla knarrande poesigubbar på den sista föreläsningen. De där utlovade samtalen blev bara diktprat som gick mig över huvudet. Sen är det ju för jävla irriterande att Christina Jutterström beskrivs som hård, kall och järnlady, när Clarence Crafoord istället benämns "mesias" (även om det var med en gnutta ironi) när båda har arbetat med förändring och ledarskap. Imorgon fortsätter jag. I alla fall på förmiddagen. Eftermiddagen fokuserar jag på spännande fortsättningsmöte som kan leda till ett väldigt roligt projekt. I natt kommer jag att sova som en sten. Tror jag. Vet jag. Om ni inte fattade så mycket av det här inlägget kan ni läsa mer på Skriva.net.

No comments: