Tuesday, September 28, 2010

Glädjebubblor

Det bubblar i mig. På ett bra sätt. Glädjebubbel. Idag ska jag träffa två fina vänner som jag inte har sett på länge. Jag vet att det kommer att bli en kul kväll med mycket skratt och snack. Ska bara jobba lite först. Och motbevisa lite statistik. När man har kroniska inflammationer som jag har i min kropp får man alltid "erbjudanden" från sjukvården och forskningen att vara med i en massa studier. Mitt motto är ungefär "Om det inte gör allt för ont eller tar allt för mycket tid så ställer jag upp." Så idag ska jag till Sahlgrenska och gå i en korridor, göra några tålyft och krama någon boll - tror jag hon sa. Blir nog inga problem. Ska bli kul att se deras förvånade miner när mina värden inte stämmer mot deras listor. Jag får nästan alltid (OK, då. Inte alltid på sistone.) höra "Du borde inte må så här bra?!" Det tycker jag är lite roligt. Glad dag!

No comments: