Wednesday, September 22, 2010

A

Nästan gång någon frågar hur jag stavar till Anna Lena ska jag svara "Med ett sånt här A". Jag är van att man stavar fel till mitt namn. Är mest nöjd om dom kommer ihåg att det inte är jag som är Anna Karin, Anna Britta eller Eva Lena. När jag fick en kopia av min F-skattesedel häromdagen stod det Anna-Lena med bindestreck. Å då tänkte jag att det kanske är så mina föräldrar stavade det en gång i tiden. (Fast min mamma säger att de skrev utan bindestreck) Skatteverket hade i och för sig skrivit Ekblad också. Och att jag heter Ekeblad, det vet jag ju helt bestämt!

2 comments:

Anna Karin Hedborg-Ekeblad // Thomas Hedborg said...

Tänk om det var du som var Anna Karin det kunde bli hur tokigt som helst, och kanske hur roligt som helst vem vet. Puss

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Om jag var Anna Karin skulle jag njuta av solen just nu! Puss! Från en förkyld Anna Lena i ett höstigt Göteborg