Thursday, August 19, 2010

Min fina vän


Jag har en underbar vän! En sån där RIKTIG som alltid får mig att fnissa. Hon är lite galen. Fast samtidigt jätteduktig på det hon gör. Framgångsrik faktiskt. Driver egen PR firma i Stockholm. På bästa adressen. Med en kundlista många i branschen skulle döda för. Hon är lite som min kollega. Jag arbetar ju ofta ensam och brukar därför bolla viktiga beslut med henne ... på telefon blir det ju eftersom vi inte är i samma stad. Det blir många samtal. Som ibland avbryts för att hon springer ombord på en tunnelbana, eller för att en kund plötsligt kliver in i min ateljé. Men det är ju just det som är så härligt med riktiga vänner. Man kan lägga på i örat på dem och sedan ringa en timme senare och säga "Förlåt, men det kom en kund." Inga sura miner utan bara ett snabbt "Jag fattade det." Imorse satt jag och tittade på Kaj Bond på Nyhetsmorgon. Hon pratade om ett samarbete mellan min favorit designer och ett billigt klädmärke. Blev sugen på att höra mer och tänkte på min PR kompis. Klockan var bara åtta så jag tänkte jag skulle vänta lite med att ringa. Några minuter senare ringer hon mig. Pratar med lite gäll, glad, men en smula skräckslagen röst. Det visar sig att hon smygringer från ett omklädningsrum. Det är dags för "det där eventet nu". Det som jag gjorde inbjudan till. Det stora sportföretaget som bjöd in till någon ny motionsform i "nycirkusanda". Ha ha ha ha! Eftersom min vän är företagets PR kontakt är hon så illa tvungen att närvara. "Men jag tänker INTE byta om. Jag har jeans på mig!" Ha ha ha ha! Jag kan se henne där i omklädningsrummet, omgiven av vältränade väl-levnads intresserade journalister. Alla iklädda små tights och guldiga, moderna, proffsiga gympaskor. Å så min vän då. I jeans. Med trots i blicken. Om fem minuter har säkert någon käck instruktör valt ut just henne och hängt upp henne i en "cirkus cirkör lina" i taket. Ha ha ha! Önskar jag var där. Och, jo. Jag fick reda på alla detaljer kring det där samarbetet. Kläderna kommer lite senare i höst. Proffsig, till och med smygringandes från ett omklädningsrum i panik. Vänskap.

No comments: