Monday, August 2, 2010

Hemlängtan

Jag är hemma nu. I stan. Å längtar hem. Till landet. Om jag får välja skulle jag äta alla mina mål utomhus. Med utsikt. Idag satt jag vid köksbordet, på en pall, med bruna stenhus som vy. Lyxgnäll. Jag vet. Det är dags att börja jobba nu! Min fina kusin Ylva har rapporterat via SMS att staden kryllar av spårvagnar och bussar som är upstripade med "min" reklam för Kulturkalaset. Måste ut och speja lite efter det idag. Viktigaste uppdraget idag är nog ändå att gå ner till Turistbyrån vid Kungsportsplatsen och hänga upp tavlor. Vi har ramat in utvalda original från reklamkampanjen. Fint! Tror jag. Ska hämta dem hos ram-makaren nu.

2 comments:

Nina said...

Åh GUUUUUD vad vackert! Jag skulle ju inte röra mig från den altanen. Inte mot något håll. Bara njuta av träet och utsikten och dofterna och blommorna. Med Pricken.

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Nina! Det finns kor också. Riktiga kor och några hästar, precis alldeles nära. Det är en magisk plats! Pricken springer runt med ett leende på sina små svarta läppar. Kram!