Monday, October 19, 2009

Mod!


Min kompis har varit på en ledarskapsutbildning. Eller någon slags inspirationsdag för chefer kanske det var. Hur som helst. Där var det i alla fall en ledare för ett stort företag som pratade om MOD. Han sa  något som att om man inte gör modiga saker så händer ingenting.

Precis så är det! Ibland måste man göra saker som man absolut inte vågar. Sånt där som gör att man mår illa i magen och inte ens riktigt tror på själv. Mod är ibland att hoppa rakt ut i det okända och inte tänka för mycket.

Jag brukar fråga mig själv "Vad är det värsta som kan hända?! Oftast är det ju inte så farligt. "OK, om jag säger upp mig och satsar på det här projektet och det inte fungerar så får jag väl söka ett nytt jobb då."

Den här tavlan är målad med de tankarna i bakhuvudet: "lev modigt ångra inget idag klarar jag allt vad som helst ingenting kan stoppa mig".

Format, 50x70 cm
Pris, 2500:-

No comments: