Thursday, October 22, 2009

Att skratta MED inte åt


Pratade precis med E i telefon. Hon är ju inte bara en god vän utan även min pressagent! Hon blev så klart jätteglad över att de visade tre bilder från min ateljé i novembernumret av Monocle Magazine.

Eftersom hon ännu inte hunnit köpa tidningen läste jag högt för henne ur mitt ex. Tror inte jag har hört henne skratta så högt och länge som när jag läste stycket om att jag ställer ut mina tavlor på en känd bar i Göteborg.

"... and people get drunk and buy the paintings ..."

"Det tyckte jag var lite roligt. Typiskt dig!" skrattade hon. Sen var hon tyst en stund innan hon började gapskratta igen. Själv tycker jag det är lite synd att en och en halv timmes intervju resulterar i just det citatet. Men jag ska inte klaga! Är fortfarande otroligt stolt och glad över att jag fick vara med i tidningen.

No comments: