Sunday, April 12, 2009

Vackert!


Jag tycker om att måla. Oftast på duk, ibland på väggar och en gång på min arm! Jag har, så länge ja kan minnas, älskat Josef Franks härliga, blommiga mönster. 

Jag funderade länge och väl innan jag tatuerade en blomma på armen. Väldigt inspirerad av det här mönstret som just Josef Frank har målat. 

Det är ganska roligt när barn frågar "Får vuxna måla sig på armen?" och mycket tristare när vuxna tittar på min arm och säger "Usch!". Det har faktiskt aldrig hänt att ett barn har tittat och sagt något negativ. De är mer nyfikna. Det är inte så många vuxna som säger "Usch!" heller. Men vissa gör det, antagligen utan att tänka på att det är MIN arm de äcklas av. 

Jag är väldigt stolt över både min arm och min noga noga noga utvalda målning på den. Har funderat på att börja säga något negativt tillbaka (Hur kan du ha på dig DE där fula skorna?!) men har bestämt mig för att inte sänka mig till den nivån. Tycker bara det är trist när folk väljer att vara negativa över något jag förknippar med mod, styrka och skönhet. 

Jag gjorde min tatuering för att fira något speciellt i mitt liv. Varje gång jag tittar på den blir jag glad!

No comments: