Wednesday, April 15, 2009

Höjden av egoism?


På onsdagar går jag på kurs i kreativt skrivande. Vi skriver, samtalar och gör övningar. Å så får vi läxor till veckan därpå. Väldigt roligt alltihop!

En vecka hade vi som uppgift att gå på en "artist date". Vi skulle bjuda ut oss själva. Unna oss att göra något kreativt som inte hade med de dagliga sysslorna att göra. Inspirera oss helt enkelt. Jag valde att gå till en bokaffär och planlöst bläddra i fina böcker i nästan en timme. Lyx!

Inser att jag hade en liten "artist date" med mig själv alldeles nyss. Håller på med evighetsprojektet "rensa bland bilderna på datorn" och hittade ännu fler text tavlor från c:a tre år tillbaka i tiden. 

Så sent som igår satt jag och funderade på att göra en tavla med mycket vitt och bara några väl utvalda ord. Kanske till och med bara ett ord. Nu när jag sitter här och bläddrar hittar jag plötsligt den här "du är ljuvlig" i exakt den stilen som jag tänkt mig. Jag hade alltså redan gjort en sån. Ha ha ha! Måste vara höjden av egoism - att inspirera sig själv. 

Jag vet till och med hemma hos vem den hänger när jag gnuggar mina (geni-?) tankeknölar! Och nej nej, det är inte hemma hos mig själv. SÅ glömsk är jag inte...

1 comment:

Eva Ekeblad said...

Haha, det är ju JAG som är ljuvlig!!!