Monday, April 27, 2009

En ny, blommig garderob


Igår kväll hjälpte jag min kompis och före detta kollega att galga upp klänningar, kjolar och blusar inför dagens utförsäljning. Det är "utförsäljningstider" nu. Alla i design branschen vill bli av med sina provkollektioner nu för att få plats med de nya proverna. 

Klädbranschen ligger ju nästan alltid ett helt år före i sitt arbete. Nu sitter dom och skissar på det som vi kommer att vilja ha på oss nästa vår. Omvända världen! 

För min del kändes det lyxigt och kul att få stå och trä silkiga, blommiga kreationer på galgar. Jag är ju inte en del av klädcirkusen i mitt dagliga liv längre och tycker det är kul att få "komma på studiebesök". 

Passade självklart på att prova ett par (eller åtta, tolv, femton kanske det var) klänningar. Idag har jag på mig en av de nya favoriterna - blommig så klart!

Om ni bor i Göteborg så ska ni helt klart passa på att springa till "Sohlström & Co" på hörnet Engelbrektsgatan/Carl Gustavsgatan vid Tyska skolan mellan 12 och 19 idag!

Imorgon rullar det på med Nudie Jeans och Jumperfabriken. Kolla adresser och tider på respektive hemsida. 

1 comment:

Anonymous said...

Vacker som ett japanskt papper. Och blommande.

/Anna från Norr