Monday, April 6, 2009

Ingenting kan stoppa mig!


Det var länge sedan en helg gav mig så mycket inspiration, vila och glädje på en och samma gång! Idag är jag helt full av nya idéer och intryck. En stor del av det har säkert att göra med att solen har strålat i flera dagar. 

På väg hem igår undvek vi in i det längsta att ta oss upp på den stora vägen. Slingrade omkring på små gator. Tittade på hus. Stannade och köpte äppelmust. Massor av äppelmust i vackra flaskor!

Vissa landskap ger ro. Det är någonting speciellt med Skåne. Platt. Man kan se en liten hare skutta omkring fast den är jätte långt bort. Närheten till havet. 

Jag hejjar på alla hela tiden. I bilen och på promenaden. "Var det nån vi kände eller "landet" hejar du bara?" frågade M. Ha ha ha! I stan hejjar man inte så mycket på varandra. Jo, eller i och för sig. Jag brukar ju sitta bakom mitt stora skyltfönster i ateljén och vinka som en apa till alla som går förbi. Mycket uppskattat!

No comments: