Friday, May 16, 2008

Första veckan som egenföretagare!


Vaknade i gryningen. Pigg!
Den som trodde att jag skulle vila, ta det lite lugnt och mjukstarta som egenföretagare hade inte rätt. Om någon hade berättat för mig hur den här veckan skulle utvecklas - säg till exempel i fredags - så hade jag skrattat.

Egen lokal på Nordenskiöldsgatan, 41 nya trätypsnitt, nya tavlor på Restaurang Björns Bar, möte med homestylingfirma, halsband till Design Torget i Oslo, lite ordning på hemsidan ...

Känner mig väldigt glad!

Igår slet jag bort lite av det murriga golvet i lokalen. Visade sig att det låg ett fint stengolv i röda och vita rutor under. Hur kan man lägga en heltäckningsmatta på ett sånt fint golv? Nu måste jag bara lösa upp limmet på något bra sätt.

Idag åker jag och M till Österlen.
Han tror vi ska vila och äta på Brösarps Gästgiveri.
Det ska vi i och för sig. Men en perfekt avslutning på den här veckan skulle ju vara att jag hittar en fin köpmannadisk där nere!

No comments: