Thursday, May 15, 2008

Design Torget öppnar ny butik i Oslo


På mitt gamla jobb. Det jag sa upp mig ifrån. Hade vi lådor fyllda med kuvert. Inte bara en sort utan kuvert i massor av olika storlekar. Å så fanns det så klart en stor portomaskin bredvid den stora färgskrivaren.

Att skicka ett brev har aldrig varit en stor grej tidigare.
Nu inser jag att min skrivare inte är inkopplad och att jag inte har några kuvert hemma. Som tur är finns det en Svensk Kassa Service i Linné, precis där jag hyr min ateljéplats.

... Skrev jag "som tur". Visar sig att dom inte säljer frimärken där. Inte kuvert heller. Någon i kön tipsar mig om Hemköp. Att få iväg den där beställningen med halsband till Design Torgets nya butik i Oslo visar sig ta lite längre tid än jag trodde. Köper frimärken på Hemköp. Men blir ändå ståendes där med mitt färdiga kuvert i handen. För dom har ingen postlåda i mataffären.

Ha ha ha! Nu är kuvertet i alla fall på väg!
Inser att det ser ut som att jag tidigare har snyltat på företagets kuvert och porto även till privata paket. Men det var faktiskt inte så jag menade ... Vid mitt gamla jobb köpte jag kuvert och porto på Wettergrens. Å så kunde jag väga det jag skulle skicka på den där maffiga portomaskinen.

Måste nog åka till Oslo och kolla in den där nya butiken på Byporten om några veckor. Det är alltid lika kul att smyga in och titta på när andra provar och kommenterar någonting man har suttit och producerat på nätterna!

1 comment:

Eva Ekeblad said...

Vet la du att postens nya namn passar så alldeles utmärkt för deras Kassa Service.