Sunday, May 25, 2008

Betong!


På lördag förmiddag var jag i skogen strax utanför Varberg och lärde mig lite mer om betong!
Man kan tillverka det mest i betong ...
Trixet verkar vara att göra en lagom fast/lös smet så den inte spricker när den torkar.
Det jag gillar allra mest med materialet är att det "själv-bränner". Man behöver alltså inte stoppa in det i någon särskild ugn eller så. För att förhindra att det spricker ska man låta det torka långsamt och gå och spreja lite vatten på det under tiden.

Ska bl väldigt spännande att åka och hämta alla prylar på onsdag och se hur de blev. Betongläraren lovade att spreja lite på mina saker eftersom jag inte bor i närheten.
Ser mest av allt fram emot att kolla in min lilla skål med rund botten och ett runt hål i ... Jag forcerade ner en sandfylld boll i skålen som förhoppningsvis kommer att gå att dra ur även efter att materialet har stelnat.

På hemvägen stannade jag och plockade lite lupiner från ett dike.
Lupiner brukar ju växa precis överallt men mitt i centrala Göteborg finns det ju faktiskt inga!

No comments: