Monday, May 19, 2008

Design Torget i Malmö

Det är i maj man ska åka till Österlen!
Äppelträden blommade och man behövde inte stå mer än 10 minuter i kö för att köpa gravad lax (som smälte i munnen) i Kåseberga.

På hemvägen svängde vi in i Malmö.
Jag var tvungen att smyga in på Design Torget och titta på mina halsband. I Malmö affären säljer de riktigt bra just nu. Hittar dem placerade på bästa plats med en mycket informativ skylt vid sidan. Jag märker det på försäljnings statistiken - de butiker som skriver att varje halsband är unikt och hänger fram den lilla lappen med text "starkare, stoltare, snyggare" eller "vildare, varmare, vackrare" - de säljer mer än de som inte gör det. På den här exemplariska skylten var alla mina namn rätt stavade. Tjoohooooo! Tack Malmö. Det såg väldigt fint ut!

Jag kommer snart tillbaka och hälsar på igen! Håller tummarna för att de färg-glada halsbanden blir många tjejers examenspresent i år igen.

No comments: