Friday, April 20, 2012

Min namne på Svalbard!

Visste ni att jag har en namne på Svalbard? Anna Lena Ekeblad heter hon. Jag har i och för sig klämt in ett Mayor i mitt namn också. Det har inte hon. Hur som helst. Hon är min mammas kusin och jag har träffat henne någon gång när jag var liten. Numera bor hon på Svalbard och arbetar på museet där. Å så gillar hon mina texttavlor! Vi gjorde ett byte. Så nu ligger två blad med texter i press hos henne (jag var tvungen att rulla dem ganska hårt i ett kartongrör för att de skulle klara den långa resan till Arktis) och jag sitter här med ett stort, underbart, exotiskt paket. Det var fyllt med fina saker som berättar om Svalbard - bland annat min nya träkompis "is". Känns fint att dra fingret över hans kantiga lilla rygg. Nu bor han i min bokylla, så inte min andra, vita favorit ska gnaga på honom.

No comments: