Wednesday, April 25, 2012

I taket hänger dom!

Vilken härlig syn! Överallt i taket på Göteborgs Centralstation hänger nu girlangerna jag ägnat många timmar åt att stansa ut och sy ihop. Undrar om någon ser dem?! Det är ju inte så ofta man tittar upp egentligen. Jag passade på att ta mig en titt på dem idag när jag ändå skulle ner och lämna fler ugglehalsband till gänget på Design Torget (finns ju en butik på Centralen nu också). Kunde inte låta bli att berätta om girlangerna för de två fina tjejerna i kassan på butiken, så det slutade med att vi stod och tittade på dem en lång stunda alla tre. Dom vinkade av mig och ropade: "Nu ska vi säga till alla som köper ugglor att det är du som har sytt girlangerna också!"
Idag fick jag en beställning på två till. "Fixar jag!" sa jag så klart. Två är ju ingenting nu när jag har fått upp farten. Vilken brokig, rolig meritlista jag har skaffat mig egentligen ... Spännande!
Om jag känner min lillebror rätt så kommer jag nog att kunna återkomma med bättre bilder inom kort. Det var trixigt att fota taket med min mobilkamera.

1 comment:

Anonymous said...

Jag såg dom på väg från jobbet igår! Fiiint!!! /Kram Jenny