Thursday, April 19, 2012

Fin yta!

Igår hade jag ett spännande möte i SVT/Sveriges Radios kanalhus. Det ligger otroligt vackert precis vid hamninloppet till Göteborg. Glas och ljus - till och med spottar i taket som kommer att gå att rikta på tavlorna jag ska visa. Sen är det ju alltid väldigt spännande att få smyga in i en sån där miljö. Det är lite som att ta ett kliv in i en annan värld. Säkerthetsslussar, inglasade sändningsstudios, ett känt ansikte här och där. Jag kom en halvtimme för tidigt till mitt avtalade möte och ringde min kompis T som jobbar i huset. Lyxigt nog tog han sig tid och gav mig en rundvandring på de olika våningsplanden. För honom var det vardag, för mig väldigt spännande: "Där sitter Uppdrag Granskning, där håller P3 till, här har vi P4..." Efter en stund visar det sig att han ska sända om en halvtimme (han är producent) och att hans dator har hängt sig. Något som inte verkar oroa honom nämnvärt men gör mig väldigt stressad. Som sagt var - olika världar, olika yrken, olika nivåer av adrenalin. I slutet av maj återvänder jag och hänger upp mina tavlor! Ska bli väldigt kul!