Tuesday, April 24, 2012

Min dröm!

Det är det jag säger - man ska drömma! Gärna drömma stort. För allt kan hända. Eller, man kan se till att det man vill händer om man bara bestämmer sig. Jag tar det från början.

Under de senaste åren har jag fått möjligheten att vara med och ta fram take away muggar till två fantastiska kaféer. Marmelad i Göteborg och Muggen i Stockholm. Jätteroliga projekt som gett mersmak. Dels blev jag väldigt nöjd med muggarna och dels droppar det då och då in frågor från kunder som vill ha riktiga muggar, i porslin. Så jag har så klart gått och drömt lite om att ta fram porslinsmuggar i samma stil som pappersmuggarna. Kruxet har varit att jag inte velat trycka upp vanliga, trista reklammuggar. Ni vet sånna där rörformade med ett handtag. Dom har ju vart och vartannat företag med sin logga på. Nej, jag var sugen på att ta fram riktiga take away muggar, fast i porslin.

Det är här drömmen slår in! När jag var med på designmarknaden Bruket för några månader sedan hade jag den kolosala turen att hamna bredvid världens trevligaste och duktigaste tjej, Camilla - som skapar i porslin. Ni måste kolla in hennes hemsida! Jag kommer att berätta mer om Camilla lite längre fram, för hon har mycket på gång just nu... camillabroyn.com

Hur som helst. Om allt går som det ska verkar det som att jag och Camilla gör ett samarbete. Hon kan ju allt om porslin! Nu gör vi take away muggar ihop. I porslin! Jiiipiiieee!

No comments: