Tuesday, January 1, 2019

Tack och hej 2018!

När jag gör bokslut för 2018 inser jag att jag har några tack att säga! 
Tack till @christerhedberg som i början av året övertalade upp mig på Stenhammarsalens scen och lät mig prata om mod inför 300 personer. Tack till alla dom som såg mig prata och sedan titt som tätt under resten av året kom fram och sa hur inspirerande de tyckte jag var. 

Tack till @lenakallevik som gång på gång bjuder tillbaka mig och mina tavlor till @gothiatowers Tack till @tranan63 på Eskils Tryckeri som alltid peppar mig och med glada tillrop trycker alla mina konstiga förfrågningar. Tack till Bengt & Co på #gallerianden som bygger alla mina ramar och hjälper mig förvandla det jag målat till konst. 

Ett gigantiskt tack till @jenny_edvardsson som bjöd in mig till #essity och lät mig vara en i teamet av ett otroligt designprojekt. Tack till @lena.mossberg som fortsätter ge mig fantastiska illustrationsuppdrag. Tack till @lindapabst som velat göra roliga samarbeten med mig. Vi kommer att fortsätta med så mycket kul även i år. Underbart att ha en vän, syster, vapendragare och kollega i en och samma person. Tack till @marcel_pabst också. Älskar att få dig och din humor på köpet! 

Ett stort tack till mig själv också, för att jag äntligen vågade vägra en del undersökningar och tacka nej till fler operationer. (I alla fall ett tag) Tack till mig för att jag vågade testa Probiotika och skära ner på Antibiotika och Morfin med ca 80% Tack till @martin__eriksson som hjälper mig finansiera Probiotikan (Det kostar tusentals kronor varje månad) och tack till min kirurg som gör allt han kan för att övertala Försäkringskassan att även sånt som inte klassas som medicin ibland är det enda som fungerar. 

Dyker in i 2019 med drömmar, hopp och mål + tjockt hår i hästsvans som jag drömt om ända sedan jag slutade med hemska mediciner som gör att håret smulas sönder. Kronisk sjukdom tar aldrig slut. Men ingenting har stoppat mig förut och ingenting ska göra det i år heller! Börjar därför 2019 med en utställning på Gothia Towers i Göteborg som heter ”Do not give up!” Välkomna 8-27/1-2019 Hurra! 

No comments: