Tuesday, January 22, 2019

För hand vs. På ritplatta

Det är något med mig och bruksanvisningar. Idag hade jag bestämt mig för att få igång min nya, lyxiga Wacomplatta. För att kunna rita direkt i Illustrator. Jag är ju rätt oldschool annars. Ritar med blyerts, tusch, akvarell och bläck; som jag sedan scannar in i datorn. 

Kom så långt att jag packade upp ritplattan, satte på min nya dator. Sen tog det stopp. För den nya datorn frågade om jag ville uppdatera den. Och det ville jag ju. Men sen blev det så där som det alltid blir för mig. Bortglömda lösenord skulle hittas. Det skulle krånglas med Apple ID och sedan stod datorn där och uppdaterade sig en lång stund. Väldigt lång stund. 

När allt var klart hade orken runnit ur mig. Så jag fortsatte rita för hand. I alla fall idag också. Imorgon är ju en ny dag som bekant. Uppsidan med allt det här blev att jag betade av ca 80% av min to do lista som jag hade liggande på skrivbordet. Medan datorn stod och tickade han jag boka möten, svara på mail och ringa samtal. 

Kanske ändå att handtecknat är finast ändå...

No comments: