Wednesday, January 9, 2019

Färgsprakande original på Gothia Towers

"Do it. Do it more. Do it better. Fail. Fail better. Do it. Do it more..." Att planera och hänga upp en utställning tar tid. När man har klättrat upp och ner på en stege en hel dag har man ibland svårt att se vad som är rakt, snett, bra och mindre bra efter ett tag. Då är det bra att gå hem och sova på saken och sedan ta en ny titt och justera.

Den här gången är jag därför extra glad över att jag inte hade planerat in ett vernissage precis i början av utställningen. Det ger mig tid att komplettera och justera. Hurra! Först hade jag tänkt att bara ha tavlor i ett format och tema. Men väl på plats kände jag att det alltid är kul med lite av mina texttavlor (original med handbygd ram) och något lite större och kanske några betongtårtor ...

Idag ska jag till exempel kila ner med tre nya, maffiga, färgsprakande original. Vill ni så är ni redan nu hjärtligt välkomna förbi The Gallery på Gothia Towers för att titta på tavlorna. Känner du att du vill ha en privat visning av mig går det så klart hur bra som helst också. Bara kontakta mig så bokar vi en tid: annalena@mayorekeblad.se 0708-988895

Lördagen den 19:e januari kl 11.00-15.00 bjuder jag in till mingel. Då är jag garanterat på plats och hinner både prata och visa. Kom kom kom! Välkomna!

I galleriet finns alltså de nya canvastavlorna med text, som mäter 60x80 cm (5 ex/motiv) akvarell- och bläckblommor (både på canvas och som original) klassiska texttavlor (original med handbygd ram) färgsprakande akryltavlor med text + tre hela montrar med cupcakes och tårtor i betong. Tjohooooo!

No comments: